/Logomaty jako element promocji firm i obiektów usługowych
Logomaty

Logomaty jako element promocji firm i obiektów usługowych

Reklama jest dźwignią handlu – to przysłowie, które zna każdy, nie tylko przedsiębiorcy. Zawiera ono dużo prawdy, bowiem powodzenie jakiegokolwiek biznesu w dużym stopniu zależy nie od jakości produktów i usług, ale właśnie od umiejętności dotarcia do potencjalnych klientów i kreowania wizerunku. Istotną rolę w tym procesie odgrywają różnego rodzaju gadżety – jednym z nich są logomaty. Czym one są i na czym polega ich funkcja?

Czym jest logomata?

Logomata to nic innego, jak wycieraczka, którą umieszcza się przed drzwiami wejściowymi do obiektu lub tuż za nimi. Tym, co odróżnia ją od zwykłych wycieraczek jest fakt, że jej powierzchnia pokrywana jest nadrukiem.

– „Nadruk wykonywane jest na specjalnie zamówienie kupującego – mówi przedstawiciel sklepu internetowe HurtowniaChemiczna.comMoże to być dowolnie wybrany wzór: logo firmy, która ma swoją siedzibę w obiekcie, reklama graficzna, hasło reklamowe lub dowolny inny napis”.

Do produkcji logomat wykorzystuje się włókna poliamidowe i gumę naturalną. Takie połączenie gwarantuje wysoką chłonność (nawet 5 litrów lub 4 kg brudu na metr kwadratowy powierzchni), elastycznością i dobrą przyczepność do podłogi. Są również wysoce odporne na intensywne użytkowanie, dzięki czemu mogą z powodzeniem służyć przez wiele lat. Logomaty dostępne są w kilku standardowych wymiarach, możemy również zamówić je w mniejszym lub większym formacie.

Logomata jako element promocji

Maty znajdujące się przed lub za wejściem do danego obiektu to elementy, które mogą być skutecznie wykorzystane w promocji i kreowaniu wizerunku firmy. Po pierwsze są duże, więc trudno je przeoczyć podczas przechodzenia przez drzwi. Po drugie są użyteczne – osoba wchodząca do budynku w czasie, kiedy na zewnątrz panują kiepskie warunki, będzie w trakcie wycierania butów patrzeć w dół, co jest dość naturalnym odruchem. W obu przypadkach uwaga gościa na krótki moment skupiona jest na powierzchni pod jego stopami. Warto wykorzystać ten moment. Pamiętajmy, że reklama w dużym stopniu działa na podświadomość – częste eksponowanie logo lub hasła w dużym stopniu przyczynia się do zapamiętania przez klienta danej marki i wytworzenia w nim pożądanej reakcji. Na logomacie mogą znaleźć się również innej elementy, służące do podtrzymania wizerunku przedsiębiorstwa. Może nim być np. hasło wyrażające wartości stojące za marką lub odpowiednio skomponowane przywitanie. Możliwości są właściwie nieograniczone i tylko on nas zależy, jak je wykorzystamy.