/Nietypowe stoiska targowe. Przykłady rozwiązań
stoiska targowe

Nietypowe stoiska targowe. Przykłady rozwiązań

Stoiska targowe mogą przybierać najróżniejsze formy. Nie muszą to być wyłącznie proste stoiska systemowe. Stworzenie indywidualnego i nietypowego projektu nie będzie stanowiło problemu dla firm zajmujących się projektowaniem stoisk wystawienniczych – tak naprawdę wszystko zależy od potrzeb firmy wystawiającej się na targach i pomysłowości projektanta.

Przyjrzyjmy się nietypowym stoiskom targowym na przykładzie projektów firmy ART-CO, zajmującej się projektowaniem oraz budowaniem stoisk wystawienniczych.

Stoiska prezentujące produkty firmy

W przypadku firm, które na targach chcą zaprezentować swoje produkty, istotne jest stworzenie stoiska, które nie tylko będzie przyciągało klientów nietypową formą, ale również szczegółową prezentacją produktów. Przedmioty oferowane przez firmę powinny rzucać się w oczy w pierwszej kolejności. Ciekawym rozwiązaniem stworzonym przez ART-CO jest stoisko wykonane dla huty szkła. W tym przypadku stoisko otaczały szklane bloki, które same w sobie były elementem dekoracyjnym. Dodatkowo doskonale nadawały się na zaprezentowanie wyrobów oferowanych przez zakład produkcyjny.

Innym, nietypowym rozwiązaniem, jest umieszczenie produktów jako elementu dekoracyjnego. W przypadku szkółki drzewek owocowych nad stoiskiem zostały umieszczone gałęzie, do których przyczepiono jabłka. Drzewka w doniczkach oraz zdjęcia ze szkółki dopełniły całości tego nietypowego projektu.

Nietypowe kolory lub kształty dla firm oferujących usługi

W przypadku firm oferujących na targach usługi i nie posiadających własnych produktów potrzebne są inne rozwiązania. W tym przypadku stoisko może przyciągać potencjalnych klientów poprzez nietypowy kształt lub kolory. Dodatkowym atutem wyróżniającym je spośród innych stoisk jest zastosowanie elementów multimedialnych, ozdobnych lub interaktywnych.

Ciekawym pomysłem są stoiska, które wykorzystują nietypowe, obłe kształty. Półokrągłe wejście na stoisko sprawia wrażenie harmonijności. Miękkie, zaokrąglone kształtu lub elementy dekoracyjne stworzone na obrysie koła z pewnością przyciągną klientów.

Stoisko nietypowe może również przyciągać klientów prezentacjami dotyczącymi usług. Elementy interaktywne stoiska nie muszą dotyczyć oferty firmy. Multimedialna ściana prezentująca skąpany w słońcu las z pewnością będzie zwracała na siebie uwagę, zwłaszcza, jeśli firma związana jest z produkcją drewnianych sklejek.

Nietypowe stoisko targowe może wyróżniać się także kolorem. Forma może być w tym przypadku dość prosta. Intensywny żółty lub różowy wyróżnią się na tle jednobarwnych lub stonowanych stoisk. Stoisko targowe może również składać się tylko z kilku kolorowych, nietypowych elementów. Harmonijna i prosta forma przełamana nietypowymi rozwiązaniami z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych klientów.