/Social media w marketingu internetowym
Social media

Social media w marketingu internetowym

Nieustający rozwój internetu daje nam nie tylko nowe możliwości, lecz także codziennie stawia przed ekspertami z branży marketingu internetowego nowe wyzwania. W końcu coś, co przynosiło efekty wczoraj, może okazać się dziś całkowicie bezużyteczne. Jednak istnieje jedno, bardzo istotne w świecie online narzędzie, bez którego e-marketing nie byłby taki efektywny. Mowa oczywiście o social media, czyli mediach społecznościowych, które są coraz chętniej wykorzystywane przez najpopularniejsze marki do komunikacji z grupą docelową oraz promocji produktów i usług. Przygotowaliśmy dla Ciebie mini kompendium wiedzy, z którego dowiesz się, czy wspomniane social media mają znaczenie w branży, jaką jest marketing internetowy, oraz kilku innych, przydatnych informacji.

Czym są social media?

Już na samym wstępie możemy stwierdzić, że social media mają znaczenie w marketingu internetowym i to ogromne, ponieważ spotykasz je dosłownie na każdym kroku, oczywiście o ile masz dostęp do internetu. Czym są? Wspomniane social media, znane także jako media społecznościowe, portale społecznościowe czy nawet kanały społecznościowe, to platformy stworzone przez gigantów informatycznych, umożliwiające komunikację z osobami z dowolnego miejsca na ziemi i o każdej porze dnia i nocy. Wśród nich prym wiedzie oczywiście znany wszystkim Facebook, który należy do Marka Zuckerberga, a zaraz po nim znajduje się YouTube. Na kolejnych pozycjach plasują się Instagram, Twitter, Reddit, Pinterest, Ask.fm, Tumblr, Flickr, Google+ czy też LinkedIn.

Marketing internetowy w wydaniu społecznościowym

Skoro popularność mediów społecznościowych rosła na całym świecie z roku na rok, to nie trzeba było długo czekać, aby powstała nowa gałąź marketingu internetowego o nazwie social media marketing. Jest to nic innego, jak działania, które mają na celu promowanie usług i produktów marki na danym portalu. Skuteczność tego typu czynności okazała się tak wysoka, że wiele największych firm z całego świata, w tym między innymi Netflix, MTV czy Booking.com, zdecydowały się właśnie tam prowadzić dużą część komunikacji ze społecznością, czyli ich potencjalnymi i obecnymi klientami. Co więcej, dzięki popularności mediów społecznościowych marketing internetowy stał się o wiele prostszy i tańszy.

Social media marketing a tradycyjny e-marketing

Choć zarówno social media marketing, jak i tradycyjny e-marketing są prowadzone w sieci, to jednak można znaleźć między nimi kilka różnic. Przede wszystkim działania w mediach społecznościowych nie opierają się na chęci sprzedaży produktu lub zachęcenia do skorzystania z usługi, a po prostu zdobyciu zaufania i przyciągnięcia jak największej ilości fanów. Dzięki temu inne czynności z zakresu marketingu internetowego są odbierane o wiele bardziej pozytywnie, ponieważ marka ma już swoje lojalne grono zwolenników. Dodatkowo marketing na tego typu platformach pozwala na bezpośrednią interakcję z użytkownikami, szybką reakcję na ewentualne kryzysy i bieżące rozwiązywanie problemów internautów, co z kolei umożliwia budowanie pożądanego przez firmę wizerunku.

Już wiesz, że social media to istotny element marketingu internetowego. Te niepozorne i wydawałaby się, że nieoficjalne kanały komunikacji potrafią przynieść o wiele większe korzyści dla marki, niż przeprowadzenie kilku kampanii w sieci. Jednak w świecie online nie jest trudno o kryzys, czego doskonałym przykładem są nieustanne wpadki, np. Tigera, które mogą negatywnie odbić się na reputacji Twojej firmy. Jak tego uniknąć? Wystarczy powierzyć zadania z zakresu e-marketingu i social media marketingu specjalistom, którzy zadbają o to, aby Twoja marka zdobyła lojalne grono fanów i odniosła sukces w internecie.