/Trendy, które są czymś więcej
Zero Waste

Trendy, które są czymś więcej

Moda na pewne zachowania kojarzy się przeważnie z czymś ulotnym i małoznaczącym. Jednak wbrew pozorom trendy są zwiastunem ogromnych zmian, nawet jeśli dotyczą aspektów takich jak muzyka czy dieta. Te dotyczące trybu życia czy wyborów konsumenckich w największym stopniu wpływają na gospodarkę, dlatego warto przyjrzeć im się z bliska.

Zero Waste

Ochrona środowiska to gorący temat, zarówno w politycznych kuluarach, jak i podczas rozmów konsumentów, klientów i przedsiębiorców. Naukowcy są pewni, że bez wprowadzenia odpowiednich zmian, natura i obecny świat mogą ulec stałemu uszkodzeniu. Nic więc dziwnego, że coraz więcej jednostek chce „wziąć sprawy w swoje ręce”. Celem Zero Waste jest zniwelowanie odpadów m.in. poprzez:

  • kupowanie produktów w opakowaniach nadających się do recyklingu,
  • zminimalizowanie plastiku,
  • niemarnowanie jedzenia,
  • wybieranie większych opakowań,
  • nabywanie tylko potrzebnych produktów,
  • ograniczenie transportu (zarówno swojego, jak i kupowanych produktów),
  • promowanie lokalnych, ekologicznych marek.

Jak wpływa to na gospodarkę? Wystarczy przyjrzeć się produktom spożywczym. Przeważnie są one zawijane w plastikowe folie, sprzedawane w plastikowych pudełkach lub też zamiast w większych opakowaniach, można je nabyć wyłącznie pojedynczo. Podobnie rzecz przedstawia się przemysłem odzieżowym. Reklamy często sugerują, że kolejne ubranie jest niezbędne, ponieważ jest modne, a jest to niezgodne z duchem Zero Waste.

O zmianach, biznesie, społecznych uwarunkowaniach i innych ważnych dla przedsiębiorców aspektach, można więcej poczytać na stronie https://pro.bureauveritas.pl/.

Ograniczenie mięsa i produktów odzwierzęcych

Dostęp do produktów spożywczych nigdy nie był tak prosty. Z tego powodu coraz więcej osób przechodzi na wegetarianizm i weganizm. Białko można dostarczyć w diecie na wiele sposobów, a soja, soczewica czy fasola kosztują aktualnie bardzo mało. Do tego pojawia się problem z wykorzystywaniem zwierząt hodowlanych. Konsumenci są bardziej świadomi tego, co dzieje się za murami firm i wyrażają sprzeciw. Weganizm będzie coraz istotniejszym „trendem”, na który już zaczęły reagować restauracje. Najbardziej znana sieć fast-foodów w niektórych krajach na stałe rozszerzyła swoje menu o wegańskie opcje.