/Czym jest system CRM i czy każda firma powinna go posiadać
system CRM

Czym jest system CRM i czy każda firma powinna go posiadać

CRM, czyli Customer Relationship Management, to przydatne narzędzie, które cieszy się niesłabnącą popularnością. Przyczyna jest prosta – takie rozwiązanie sprawia, że zespół sprzedażowy ma dużo lepszą kontrolę nad danymi klientów.

Oprogramowanie CRM dla firm – na czym polega jego działanie?

System CRM sprzedażowy pozwala każdemu sprzedawcy poczuć się nieco pewniej w bezpośrednim kontakcie z klientem. Aby doprowadzić do podpisania kontraktu, często trzeba wykazać się cierpliwością i znajomością technik negocjacyjnych. Ogromne znaczenie na również to, jak dobrze handlowiec zna klienta. Mowa nie tylko o jego podstawowych danych, zajmowanym stanowisku, ale też preferencjach i historii zakupów. Informacje tego typu często pozwalają zaplanować i dobrze ukształtować całą relację z klientem.

Powiedzieć o systemie CRM, że daje komfort sprzedawcy to tak, jakby nie powiedzieć o nim nic. Narzędzie przydaje się bowiem nie tylko w bezpośredniej obsłudze klienta. System przechowuje ogromne ilości danych, które można analizować pod dowolnym kątem, a następnie wysnuwać na podstawie tych analiz wnioski. Narzędzie można więc wykorzystywać do precyzowania planów biznesowych oraz procesów sprzedażowych. Na podstawie informacji zawartych w CRM oraz osiąganych wyników możemy rozpoznawać problematyczne punkty w procesie sprzedażowym, oraz prognozować wartość potencjalnej sprzedaży. To ostatnie działanie określa się jako szanse sprzedaży – z ich pomocą handlowcy są w stanie oszacować spodziewane dochody firmy.

Każda osoba zaznajomiona z RODO może zastanawiać się, czy CMR zapewnia bezpieczeństwo danych. Dobry system działa zgodnie zarówno z europejskimi przepisami, jak i rodzimymi ustawami o ochronie danych osobowych. Ciekawym rozwiązaniem jest wyposażenie CMR-ów w moduł, pozwalający na przechowywanie udzielonej przez klienta zgody na komunikację w celach marketingowych.

Program CRM dla małych, średnich i dużych firm – czym te rozwiązania się od siebie różnią?

Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę, że system CRM można stosować właściwie w każdej firmie. Nie ma znaczenia wielkość przedsiębiorstwa, czy branża, w jakiej ono działa. Dobrze dobrane rozwiązanie może wpłynąć na konkurencyjność zarówno niewielkiej firmy, jak i potężnego gracza na rynku. Nierzadko spotkamy się z sytuacją, gdy przedsiębiorstwa dopiero wchodzące do danej branży, decydują się zainwestować w program CRM.

Jeśli chodzi o podstawowe działanie, to system CRM dla małej firmy nie różni się tak bardzo od systemu CRM dla firmy średniej. Nieco bardziej zaawansowane biznesy wybierają jednak rozwiązania, które wzbogacone są w dodatkowe moduły, podbijające funkcjonalność narzędzia. W obydwu przypadkach liczy się jednak najbardziej:

  • przejrzystość przedstawienia danych oprogramowania CRM

Dzięki niej wystarczy chwila, żeby zapoznać się z podstawowymi informacjami dotyczącymi sylwetki klienta

  • intuicyjność działania CRM dla firmy

Na zgłębianie narzędzia nie powinniśmy musieć poświęcać ogromnych zasobów czasowych. Nowoczesne rozwiązania charakteryzują się dużą funkcjonalnością, dzięki czemu nawet osoby, które nie miały wcześniej doświadczenia z systemami CRM dla firm, dość szybko się w nich odnajdują.

  • elastyczność

Przy wyborze systemu CRM dla handlowców warto wziąć pod uwagę to, że firma z czasem może odnotować dość wyraźny wzrost klientów. Każdy przedsiębiorca czeka na taki rozwój wypadków i dobrze by było, żeby nasz program CRM wspierał nas również w tego typu warunkach.System CRM dla firmy usprawnia funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Korzystanie z tego rozwiązania wiąże się z tak wieloma korzyściami, że koszty zakupu oprogramowania to inwestycja, która zwraca się z dużą nawiązką. Dzięki różnorodności produktów bez wahania można stwierdzić, że większość działalności gospodarczych może skorzystać na programach CRM. Problemem może jednak okazać się wybór właściwego produktu. Firmy takie jak Salents posiadają bogate doświadczenie w rozpoznawaniu potrzeb klientów i dobieraniu dla nich skutecznych i funkcjonalnych narzędzi, wspierających codzienną pracę.

TAGS: