Termin trade marketingu staje się ostatnio coraz bardziej popularny. Na czym dokładnie polega ta metoda marketingowa i jakie korzyści możemy dzięki niej osiągnąć?
Trade marketingiem, czyli marketingiem handlowym nazywa się ogół działań marketingowych, których celem jest podwyższenie sprzedaży, pozycji, a także ekspozycji produktów w dystrybucji, polepszenie lub utrzymanie dotychczasowych relacji z kanałem dystrybucji, partnerska współpraca, a także powiązanie producenta z konkretnym punktem sprzedażowym.
Trade marketing – skuteczne wsparcie w sprzedaży
Zatem trade marketing pozwala na prowadzenie jeszcze skuteczniejszych działań sprzedażowych w ramach korzystnej dla każdej strony transakcji współpracy. To długofalowe działania, które odbywają się zarówno na poziomie producent – konsument, jak również w branży B2B, czyli pomiędzy firmami.
Dzięki optymalnie zaplanowanym działaniom w ramach marketingu handlowego przedsiębiorcy są w stanie zapewnić jeszcze lepszą dostępność dla swoich produktów, zwiększają świadomość swojej marki, także dają niższe koszty związane z dotarciem do konsumentów.
Trade marketing opiera się na:
- dystrybucji
- ekspozycji
- rekomendacji
Praktyczne działania, które obejmuje trade marketing, dotyczą w szczególności projektowania i zarządzania materiałami POS (Point of Sale), które wspierają sprzedaż jak broszury, ulotki, makiety, reklamy stojące, prowadzenie koordynacji w zakresie dostaw materiałów reklamowych, analiza sprzedaży i konkurencji, badania i analizy rynku.
Komu powierzyć działania w ramach trade marketingu?
Największe przedsiębiorstwa zatrudniają własnych specjalistów zajmujących się trade marketingiem. Te mniejsze korzystają najczęściej z usług agencji wspierających ich w planowaniu oraz realizacji działań marketingu handlowego.
Zatem trade marketing pełni obecnie bardzo ważną rolę – to narzędzie skutecznie wspomagające i podnoszące sprzedaż, pozwalające na pozycjonowanie marki i jej produktów, a także wspierające budowę pozytywnego wizerunku.
Dodaj komentarz