/Sposoby dystrybucji materiałów promocyjnych
Dystrybucja bezadresowa

Sposoby dystrybucji materiałów promocyjnych

Dostarczanie różnego rodzaju materiałów promocyjnych, w tym plakatów, próbek i innych gadżetów jest efektywnym sposobem dotarcia do nowych klientów. Pozwala w szybki sposób oddziaływać na dużą grupę osób, wzbudzając w nich zainteresowanie naszymi produktami lub usługami. Jakie są sposoby dystrybucji materiałów promocyjnych? Jak można dotrzeć do odbiorców i jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi metodami dystrybucji masowej?

Dystrybucja bezadresowa

Pierwszym sposobem dystrybucji materiałów promocyjnych jest dystrybucja bezadresowa, uważana za najbardziej efektywną metodę dostarczania przesyłek reklamowych. Polega na dostarczaniu materiałów marketingowych do konsumentów na wybranym obszarze, np. w danym mieście lub województwie. Materiały promocyjne są przekazywane do skrzynek pocztowych w blokach mieszkalnym, domkach jednorodzinnych lub innych wyznaczonych punktów.

Pierwszym etapem dystrybucji bezadresowej jest przygotowanie logistyczne, tzn. wskazanie przez klienta targetu, do którego chce skierować przekaz. Można też określić teren lub obszar, gdzie znajdują się naszym zdaniem najbardziej odpowiedni odbiorcy. Po realizacji zlecenia następuje kontrola jakości dystrybucji. To zweryfikowanie, czy kolportowane materiały faktycznie dotarły do odbiorców i jakie efekty przyniosła dystrybucja materiałów reklamowych.

Dystrybucja adresowa

Dystrybucja adresowa jest dostarczaniem materiałów reklamowych bezpośrednio pod wskazane adresy za pośrednictwem poczty polskiej lub kuriera. Taką formę dystrybucji najczęściej stosuje się w przypadku odbiorców instytucjonalnych, którym wysyłamy materiały reklamowe w postaci zaproszeń na akcje promocyjne, listów, ale też gazetek katalogów, gadżetów reklamowych czy folderów. Wiedząc, do kogo kierujemy przesyłkę reklamową, możemy dopasować jej zawartość do konkretnego odbiorcy. Bazę adresową dostarcza zleceniodawca.

Dystrybucja adresowa może odbywać się za potwierdzeniem lub bez potwierdzenia odbioru. Pierwszy sposób zwiększa koszty dystrybucji, ale gwarantuje dużą skuteczność dostarczenia przesyłki.

Czy warto inwestować w kolportaż materiałów reklamowych?

Na to pytanie odpowie nasz ekspert z firmy Direct Channel Packaging: „Kolportaż materiałów reklamowych jest doskonałą metodą dotarcia z ofertą produktów lub usług bezpośrednio do klientów. Tak poszerzamy grupę odbiorców, ale nie tylko. W ten prosty sposób informujemy o wprowadzeniu nowości, zmianach w aktualnej ofercie czy o aktualnych promocjach. Dostarczając ulotki i gazetki reklamowe, możemy też budować świadomość marki czy nawet łączyć wszystkie cele, osiągając najlepsze efekty dla firmy”.