/Świat biznesu

Świat biznesu

Świat biznesu od zawsze zmieniał się wraz z dokonującymi się rewolucjami technologicznymi. Siłą rzeczy musiał dostosowywać się do zmian, aby przetrwać, ponieważ wraz z nimi ewoluowały nie tylko mechanizmy działania samego rynku, lecz przede wszystkim oczekiwania oraz wymagania klientów, a przecież to one są w gruncie rzeczy najbardziej istotne. Bez klientów biznes nie istnieje.

Nie będzie chyba żadną przesadą stwierdzenie, że pojawienie się Internetu jako medium zrewolucjonizowało w ciągu ostatnich kilkunastu lat rynek porównywalnie do tego, jak świat handlu odmienił się w związku z nastąpieniem rewolucji przemysłowej. Sprawiło to, że w dużej mierze obniżyła się rola tradycyjnej sprzedaży stacjonarnej, a posiadanie własnej witryny internetowej i jeśli to możliwe, sklepu internetowego, stało się koniecznością z tego względu, że klienci oczekują swobodnego dostępu do wszelkich informacji na temat danej firmy i oferowanych przez nią produktów, a także pragną posiadania możliwości wygodnego dokonania zakupu bez wychodzenia z domu. Jednocześnie współcześni klienci stają się coraz bardziej świadomi tej zależności, że sprzedaż internetowa najczęściej oznacza mniejsze zatrudnienie, brak lokalu i brak pośredników, co w praktyce przekłada się na niższe koszty dla sprzedawców, w związku z czym klienci oczekują także niższych cen (i rzeczywiście, niejednokrotnie ceny w sklepach internetowych są niższe od tych, z jakimi można spotkać się w sklepach stacjonarnych).

Sprzedawcy internetowi z reguły mogą sobie na to pozwolić, gdyż otrzymywana tą drogą oszczędność i tak przewyższa niewielkie obniżenie cen, a jednocześnie zachęca to nabywców do dokonania zakupów w danym miejscu. Sklepy internetowe często także oferują o wiele większy wybór i dają więcej czasu na zaznajomienie się z oferowanymi produktami oraz na podjęcie ostatecznej decyzji. Jest to też wygodne z tego względu, że można dokonywać zakupów na całym świecie bez ruszania się z miejsca.  W praktyce więc, bez względu na to czy biznes prowadzi działalność w sieci, czy nie, musi istnieć w internecie.

TAGS: