/Dlaczego warto wyposażyć biuro w gilotynę?

Dlaczego warto wyposażyć biuro w gilotynę?

Jeżeli nasze biuro jest często odwiedzane przez klientów, to staje się wizytówką naszej firmy. Musimy zadbać o to, aby budziło przyjemne skojarzenia oraz zachęcało ich do powrotu. Dlatego tak ważny jest ład i porządek zarówno w całym wnętrzu jak i dokumentach.

Pomimo obecnej digitalizacji duże ich ilości są nadal drukowane. Papier staje się nośnikiem ważnych informacji merytorycznych lub artystycznych. Z tego powodu należy zadbać również o jakość podanych treści. Jeżeli naszą codziennością jest praca biurowa, to poszarpane i krzywo przycięte krawędzie dokumentów nie będą dobrze o nas świadczyć. Estetyka jest bardzo ważna. W szczególności jeżeli chodzi o dokumenty, które przekazujemy klientowi.

W jaki sposób uzyskać precyzyjne cięcie?

W przycięciu dokumentów może nam pomóc wiele narzędzi. Jednym z nich jest gilotyna. Służy głównie do cięcia papieru, dlatego w łatwy sposób uzyskamy nią precyzyjne cięcie tego medium. Bardziej zaawansowane modele poradzą sobie również z kartonem i cienką blachą. Większość urządzeń ma prostą budowę. Składają się z podstawy oraz dźwigni połączonej z nożem. Cięcie materiału następuje poprze ruch dźwigni. Gilotyna pozwala łatwo dostosować większą ilość plików papieru do określonego wymiaru. Odpowiednio przycięte, można laminować, bindować, przechowywać w segregatorach, pudełkach archiwizacyjnych lub wysłać pocztą. Jeżeli zależy nam na czasie poświęconym na wykonanie zadania jakim jest przygotowanie dużego nakładu materiału, powinniśmy się zaopatrzyć w gilotynę. Urządzenie to powinno być standardowym wyposażeniem biura, tak jak niszczarka czy drukarka. Wszystkie te urządzenia biurowe można zakupić w sklepie internetowym www.solokolos.pl.

Dlaczego gilotyna a nie nożyczki lub trymer

Nożyczki czy nożyk introligatorski to podstawowe artykuły biurowe. Oczywiście sprawdzą się do sporadycznego cięcia i to w szczególności małych elementów, detali. Jednak z czasem może się okazać, że potrzebujemy czegoś więcej. Szybkie i dokładne przycięcie linii prostej, może być wyzwaniem w szczególności jeżeli mowa o kilkudziesięciu czy kilkuset arkuszach papieru. W tym celu warto zainwestować w sprzęt, który oprócz zaoszczędzenia czasu, zapewni nam precyzję cięcia. Gilotyna oraz trymer to dwa sposoby na wykonanie tej samej czynności. Różnica polega na tym, co tniemy, jak często, jak dużo oraz jak dokładnie. Trymery ucinają papier w mniejszych plikach z większą precyzją. Dzięki zaokrąglonym ostrzom, gilotyny tną z taką samą siłą na całej długości strony. Papier nie przesuwa się, a krawędź cięcia jest gładka. Ich ostrze jest wymienne i bardzo wytrzymałe.

Co brać pod uwagę przy zakupie?

Planując zakup gilotyny, warto zastanowić się nad tym do czego oraz jak często będziemy ją używać. Jakość znajduje odzwierciedlenie w cenie sprzętu, jednak nie warto przepłacać za coś, czego możliwości nie wykorzystamy w stu procentach. Kluczowa jest wydajność definiowana przez liczbę kartek, którą możemy jednorazowo przeciąć. Istnieją różne rodzaje gilotyn. Do sporadycznego cięcia materiałów biurowych lub częstego, ale mniejszej ilości, przyda się prostszy model. Urządzenia z tej grupy są popularne, pomimo tego, że ich konstrukcja nie jest odporna na duże przeciążenia. Posiadają plastikową podstawkę, nóż połączony z dźwignią oraz ręczny docisk. Ilość arkuszy papieru, które możemy jednorazowo przyciąć to 5-20. Innego rodzaju modele posiadają oddzielne ostrze górne oraz sporadycznie wymienne dolne. Blat jest często metalowy, a rączki solidnie połączone z podstawą, dzięki czemu są odporne na duże obciążenia. Za jednym razem możemy przyciąć od 20 do 50 arkuszy. Tego rodzaju gilotyny to urządzenia z dociskiem automatycznym lub dźwigniowym. Nadają się idealnie do biur, punktów introligatorskich w których ważna jest płynność ciągłej pracy. Przy manualnym cięciu dużego nakładu stron, możliwe jest szybkie zmęczenie, dlatego niektóre modele posiadają automatyczny docisk. Kiedy ostrze opada, jego nacisk na podstawę zwiększa się samoistnie. Równie ważnym czynnikiem bezpieczeństwa są antypoślizgowe uchwyty. Zaawansowane gilotyny posiadają ogranicznik papieru i osłonę zabezpieczającą. Wybierając urządzenie do naszego biura, warto zwrócić uwagę na dodatki w formie np.: blokady ostrza.
Zarówno na tych tańszych jak i droższych modelach, precyzyjne docinanie papieru jest łatwiejsze dzięki szablonom. Każda gilotyna powinna być wyposażona w miarki oraz skale znacznie ułatwiające określenie linii cięcia. Doskonałą precyzję oferują modele wyposażone we wskaźnik laserowy, są one profesjonalnymi urządzeniami o dużej wydajności.