/Nie tylko biurka i krzesła, czyli w jakie meble do przechowywania warto wyposażyć biuro
Metalowe szafy

Nie tylko biurka i krzesła, czyli w jakie meble do przechowywania warto wyposażyć biuro

Podczas planowania aranżacji przestrzeni biurowej zwykle skupiamy się na przygotowaniu wygodnych stanowisk pracy, czyli biurek i krzeseł. Jakość tych elementów wyposażenia jest bardzo ważna dla codziennego komfortu pracowników, jednak nie mniej istotny jest wybór pozostałych mebli biurowych. Jakie meble do przechowywania są niezbędne w każdym biurze?

Przygotowanie do zakupu mebli biurowych

Pełne wyposażenie biura w estetyczne i funkcjonalne meble dobrej jakości nie musi być bardzo kosztowne. Podobnie jak w pozostałych aspektach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, również przy zakupie wyposażenia istotne jest planowanie. Zanim przystąpisz do zakupów, dokładnie zaplanuj rozkład przestrzeni biurowej z uwzględnieniem ustawienia stanowisk pracowniczych, przestrzeni do przechowywania dokumentów oraz innych niezbędnych tu przedmiotów (np. próbników produktów, katalogów ofertowych itd.).

„Opracowanie wstępnej koncepcji aranżacji biura pozwala przekonać się, czy w pomieszczeniach po prostu wystarczy miejsca na wszystkie meble, a także ustalić ich optymalne wymiary. Plan umeblowania najlepiej przenieść na papier. Posługując się nawet najprostszą, odręcznie wykonaną wizualizacją, można sprawdzić, czy w danym miejscu sprawdzi się tradycyjna szafa, czy może konieczny będzie wybór takiej z przesuwnymi drzwiami żaluzjowymi” – podpowiada nasz rozmówca z firmy Meblant.

Meble biurowe do przechowywania

Szafy biurowe służą do przechowywania różnych przedmiotów, przy czym najwięcej miejsca z reguły zajmują dokumenty. Dla optymalnego wykorzystania miejsca w biurze warto wybrać szafę lub regał przystosowany do przechowywania dokumentów w konkretnym formacie. W standardowych szafach biurowych wysokość półek pozwala na wygodne umieszczanie na nich segregatorów. Z kolei do przechowywania dokumentów w inny sposób służą szafy aktowe z szufladami. Szafy aktowe są bardzo pomocne, gdy w biurze składujemy kartoteki wielu różnych osób i konieczne jest zachowanie przyjętego z góry porządku archiwizacji (np. alfabetycznego).

Osobną kwestią jest przechowywanie sprzętu informatycznego. Ponieważ w serwerowniach panują szczególne warunki, znajdujący się tu wrażliwy sprzęt elektroniczny musi być odpowiednio zabezpieczony. Szukając mebli do takich pomieszczeń, należy wybierać specjalne szafy serwerowe wykonywane z metalu.

Metalowe szafy doskonale sprawdzą się także w innych przestrzeniach biura. Wyjątkowo odporne na uszkodzenia mechaniczne i ciężar umieszczanych w nich segregatorów, będą służyły przedsiębiorstwu przed długie lata. Ich dodatkową zaletą jest możliwość łatwego czyszczenia za pomocą wody z detergentami.

Na koniec wspomnijmy jeszcze o meblach służących do przechowywania przedmiotów pracowników. Przy każdym biurku powinien znaleźć się mały kontenerek, w którym znajdzie się miejsce zarówno na drobiazgi pracownika, jak i niezbędne mu do pracy akcesoria. Natomiast w strefie wejściowej biura warto ustawić większe szafy pracownicze na odzież wierzchnią. Dzięki nim w firmie łatwiej będzie utrzymać porządek.